Lokomotiva, električna

Da bi nadomestili konjsko vprego, so leta 1902 nabavili dve električni lokomotivi tovarne Siemens & Halske Wien za transport rude od jaška Jožef do prebiralnice in drobilnice rude (Bašerija). Tu je bil nameščen pretvorniški postroj za pretvorbo izmeničnega toka v enosmerni tok. To je dvoosna lokomotiva za tir širine 475 mm. Lokomotiva ima glavni enosmerni motor z močjo 3,73 kW (5 HP), napetostjo 400 V, tokom 10,6 A in 900 vrt/min. Motor je prek zobniškega predležja poganjal obe osi. Poleg teh podatkov je na tablici proizvajalca napisan še model MOD.GMB. 10/15 ter tovarniška številka No.13365. Lokomotiva je imela pet voznih stopenj za naprej in nazaj ter zavoro. Poleg električne lokomotive RS-23 je to najstarejša ohranjena električna lokomotiva v Sloveniji. 31. 1. 1957 je bil opravljen zadnji transport rude z električno lokomotivo. Že naslednji dan je pričela obratovati žičnica od nove nakladalne postaje do separacije in drobilnice nad topilnico v dolžini 1100 m.

ID

510:IDR;RS-0000024

Predmet

Lokomotiva, električna

Čas nastanka

1902

Materiali

litoželezo, jeklo

Klasifikacije

rudarstvo, zunanji objekti, transport

Mere

Celota - H: 310 cm; W: 118 cm; L: 278 cm

Ključne besede

topilnica

prevoz rude

stroj

Museums.SI

© 2018 Semantika d.o.o.

Informacije

Spletna stran Museums.SI uporablja piškotke, s katerimi vam omogočamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljamo statistiko obiska. Z nadaljevanjem uporabe strani se z njihovo uporabo strinjate. Podrobnejše informacije in možnost izklopa piškotkov najdete v razdelku Informacije.