Batni stroj sestavljajo valj, bat in ročični mehanizem. Tega pa sestavljajo batnica, križnik (križna glava), ojnica in ročica. Naloga ročičnega mehanizma je pretvarjanje premočrtnega gibanja bata v vrtenje gredi in obratno. Tlak na površino bata v vsakem njegovem položaju povzroča pritisno silo na bat, ki se prenaša prek batnice in ojnice na ročico. Na gredi stroja je nameščen še vztrajnik, ki skrbi za enakomerno delovanje stroja.
To je enovaljni horizontalni dvostransko delujoči parni batni stroj. Leta 1893 ga je izdelala tovarna Fürst Salm'sche Maschinenfabrik Blansko (kraj na Češkem, severno od Brna). Postavljen je bil v strojnici tovarne cinobra na desnem bregu Idrijce. V istem prostoru sta bila nameščena še vodna turbina Francis ter dinamo, v sosednjem prostoru pa baterijski parni kotel, ki je bil sestavljen iz treh valjev, nameščenih drug pod drugim. Parni kotel je proizvajal suho nasičeno paro, ki je poganjala opisani parni batni stroj. Prek treh vrvi je stroj poganjal transmisijo, prek katere so dobili pogon različni stroji za pridobivanje cinobra. Prek dodatne transmisije pa je parni batni stroj služil kot rezervni stroj oziroma dodatna pomoč vodni turbini Francis za pogon dinama. Le-ta je proizvajal električni tok za razsvetljavo objekta. Hkrati pa je podaljšek batnice povezoval batno črpalko, ki je služila kot napajalna črpalka ali črpalka za kondenzat. Stroj so leta 1909 iz tovarne cinobra preselili v metalurški obrat - topilnico.
Drugi znani tehnični podatki:
- drsniško krmilje sistema Rieder,
- moč 18,39 kW (25 KM),
- vrtilna hitrost gredi 120 vrt/min,
- premer bata 320 mm, gib bata 530 mm,
- dolžina valja 800 mm,
- premer vztrajnika 2060 mm, širina 218 mm,
- stroj je deloval s kondenzacijo pare,
- regulacija stroja s centrifugalnim regulatorjem.