Kompresor je delovni stroj za transport in komprimiranje (stiskanje) plinov in par. Batni kompresor je sestavljen iz vztrajnika, kolenaste gredi, ojnice, bata in valja, sesalnega in tlačnega cevovoda ter zračnega zbiralnika.
Leta 1914 se je rudniška uprava odločila za nabavo in postavitev kompresorske postaje na IV. obzorju (183 m pod površjem) severozahodne jame, za namestitev ventilatorja za prezračevanje te jame pri jašku Inzaghi in še enega ventilatorja pri Ferdinandovem jašku. Vse projekte so izpeljali. Kompresorska postaja je oskrbovala 15 vrtalnih strojev na komprimiran zrak, od katerih je bilo 14 nameščenih od II. do IV. obzorja, eden pa na VII.obzorju. V posebnem prostoru sta bila nameščena kompresor s pogonskim elektromotorjem in zračni zbiralnik. V času italijanske uprave so leta 1926 zgradili novo stavbo za kompresorje, opisanemu kompresorju so dodali še druge.
Tehnični podatki kompresorja:
- vertikalni dvovaljni dvostopenjski stabilni kompresor,
- proizvajalec Breitfeld, Danek & Co. Prag,
- leto izdelave 1917 (montiran 1918),
- maksimalni tlak 8,1 bar (8 atm), dejanski 7,09 bar (7 atm),
- kapaciteta 12 m3/min vsesanega zraka,
- volumen zračnega zbiralnika 12 m3,
- število vrtljajev 250 vrt/min,
- diferencialni bat premera 360/450 mm, gib bata 320 mm,
- mazanje s pomočjo zobniške črpalke.
Tehnični podatki trifaznega elektromotorja, ki je prek ploščatega jermena poganjal kompresor:
- proizvajalec Bartelmus – Donat,
- tovarniška številka 4118,
- leto izdelave 1917 (1918),
- moč 74,57 kW (100 HP),
- število vrtljajev 980 vrt/min,
- napetost 2500 V, frekvenca 50 Hz, tok 20,8 A.
Opisani kompresor je pomemben zato, ker je to sploh prvi kompresor, ki ni imel več parnega pogona, hkrati pa pomeni začetek uvajanja stisnjenega zraka za pogon vrtalnih kladiv v jami.