Je eno pomembnejših del znotraj slovenskega avtoportreta 20. stoletja. V luči razvoja evropskega portreta je avtoportret s partnerko bil priljubljen že v baroku, še posebej pa v 20. stoletju, ko je z nastopom modernizma bil podvržen številnim modifikacijam in interpretacijam, predvsem v ateljeju. Posebnost slike je dvojna podoba, saj se njegova žena Mara oprijema kiparske glave, ki hkrati predstavlja slikarja. Ikonografski detajli (žena v ozadju, slikar spredaj; kip je morda njeno delo?; položaj ženinih rok) omogočajo večpomenske razlage, predvsem kar zadeva njun odnos oziroma delež ženine ustvarjalnosti v slikarjevi umetnosti – psihoanalitične interpretacije niso izključene. Obdelavo figur in prostora zaznamujejo čiste linije ter voluminoznost v idealih prenovljenega realizma.
(dr. Robert Simonišek, 17.4.2020)
The painting Lastna podoba z ženo (Self-Portrait with Wife) shows the artistic couple Tone and his wife in the process of designing their own artworks. She is a sculptress and designs her husband's portrait while he's painting her and himself. Art as a form of communication is uniting and at the same time alienating the couple. The painting is set in a space which is hard to define, the colour palette is reduced. The motif is intimate; it shows how art defines couple's relationship and how they influence each other in everyday life as in artistic terms.
(Google Arts, 17.06.2020)