Iz cedrovine izdelano telo skrinje, ki stoji na razmeroma visokih novejših kroglastih nogah, spodaj in zgoraj obtekata prav tako novejša profila iz hrastovine. Čelnico in stranici obrobljajo črne profilne letve mlajšega datuma iz katerih so izdelani tudi okvirji, ki na vseh treh vidnih stranicah in na pokrovu skrinje ustvarjajo navidezna polnila. Le-ta obkroža rastlinska motivika z akantom, maskeroni in hrastovimi listi v vitičastem prepletu. Skrinja ponuja zanimivo kombinacijo arhaičnega in sodobnega okrasja. Arhaična je že sama uporaba tehnike foni ribassati, med prepletom sodobne akantove ornamentike pa so v manjšem delu tudi ostanki take, ki po izvedbi spominja še na gotsko, medtem ko so za figuralne prizore uporabljene povsem sodobne grafične predloge. Čelnica in pokrov sta bogato okrašena s plitvo rezbarjenimi obrisi uokvirjenih motivov iz antične mitologije v kombinacijami s figurami v oblačilih, značilnih za čas nastanka skrinje, ki so izrisani s tušem. V osrednjem polju čelnice je v arhitekturnem okviru z žlebljenima stebroma s korintskima kapiteloma upodobljena razgibana figura kavalirja v natančno izrisanih oblačilih, ki so v modo prišla šele po letu 1600. Podobne figuralne upodobitve se ponovijo še na skrajnih robovih čelnic, kjer sta figuri prostoru primerno nekoliko ožji, vojščaka pa sta oblečena v antične uniforme in na pokrovu skrinje, kjer sta v obrisih še razpoznavni ženska in moška figura v sodobnih oblačilih. V uokvirjenih ploskvah na čelnici skrinje sta prizora iz zgodbe o Veneri in Amorju, ki sta nastala po grafičnih predlogah Odoarda Fialettija. Ta je leta 1671 v Benetkah izdal serijo trinajstih grafik, združenih pod naslovom: Scherzi d´Amore espressi da Odoardo Fialetti pittore in Venezia, še enkrat pa je iste grafike iz omenjene serije izdal pod naslovnico, posvečeno baronu Roosu. Fialettijeva grafična serija prikazuje različne trenutke med ljubečo, zaskrbljeno in karajočo materjo Venero in njenim ljubkim, razposajenim in včasih neubogljivim otrokom Amorjem. Vsi grafični listi razen zadnjih treh, so spodaj opremljeni z epigramatskimi verzi, ki se nanašajo na zgornje upodobitve. Na čelnici skrinje sta upodobljena prizora, ki sta nastala po petem in osmem Falettijevem listu iz grafične serije Scherzi d´Amore, in sicer Venera češe Amorja in Amor od Venere zahteva svoj lok. Tudi na pokrovu skrinje sta uokvirjeni polji, v katerih sta bila nekdaj gotovo prizora iz nadaljevanja zgodbe, žal pa sta zaradi izrabljenosti površine nerazpoznavna. Glede na priljubljenost nekaterih posameznih motivov iz omenjene serije sta na pokrovu morda bili upodobitvi: Venera zavezuje trak prek Amorjevih oči in Venera opazuje Amorja, ki izdeluje nov lok. Na straneh skrinje so vdelani novejši medeninasti ročaji, ki prekrivajo upodobitvi panterja in leva v uokvirjenih poljih. Skrinja je bila v 19. ali morda šele v začetku 20. stoletja zelo predelana, gotovo pa se je to zgodilo preden so jo grofje Herbersteini dali prenesti iz Dunaja na Ptuj.

ID

PMPO;UO-0001208/p

Object

Skrinja

Time of creation

po 1617, prehodi iz manierizma v barok

Materials

Les - libanonska cedra, Les - hrast, Les - ebenovina, kovina - železo, kovina - medenina

Measurements

- v.: 70, d.: 142, gl.: 56 cm

Museums.SI

© 2018 Semantika d.o.o.

Information

Spletna stran Museums.SI uporablja piškotke, s katerimi vam omogočamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljamo statistiko obiska. Z nadaljevanjem uporabe strani se z njihovo uporabo strinjate. Podrobnejše informacije in možnost izklopa piškotkov najdete v razdelku Informacije.