d.sp. Trstenjak

ANTE TRSTENJAK: LUŽIČANKA 11

Ante Trstenjak (1894 – 1970) je bil uspešen slikar in grafik. Študiral je na akademijah na Dunaju, v Zagrebu in nato v Pragi, kjer je tudi diplomiral in tam živel in ustvarjal do leta 1950. V času študija je Ante Trstenjak v Pragi videl razstavo češkega slikarja Ludvika Kube na kateri so bili razstavljeni tudi motivi Lužičank v narodnih nošah. V Pragi je spremljal delovanje Društva prijateljev Lužiških Srbov in se z nekaterimi člani tudi prijateljsko povezal. Po krajšem bivanju v Parizu je leta 1928 obiskal Lužice (današnja Nemčija) z namenom dokumentiranja etnografske dediščine, predvsem bogatih in raznolikih narodnih noš, ki so jih v tistem času še nosile dekleta in žene. Na nekajmesečnem prvemu obisku je napravil veliko skic in osnutkov s pomočjo katerih je nato kasneje ustvarjal v ateljeju. Leta 1961, ko je že bival v Mariboru, je na osnovi osnutkov ustvaril obsežen cikel z naslovom Lužičanke v tehniki monotipije. Čeprav ohranja dokumentarno izhodišče in zadržanost portretirank, pa cikel odlikuje velik format, široki zamahi čopiča in sproščena (ponekod prav virtuozna) poteza v obdelavi detajla, nakita in draperije. Žena na monografiji je iz Zgornjih Lužic iz kraja Nocten (sorbsko Wochozy) in nosi oblačilo za svečane priložnosti. To je tradicionalno oblačilo neveste, vendar brez šala. Nosi značilno čepico neveste (sorbsko Borta, nemško Brauthaube), srebrne zapestnice in nakit značilen za nevesto. (opredelitev oblačila: muzeologinja Ilona Bierling iz Sorbskega muzeja v Budyšinu / Bautzenu)

ID

914/G

Address

LUŽIČANKA 11

Authors

ANTE TRSTENJAK

Time of creation

1961

Materials

paper

Techniques

barv. monotip.

Measurements

- 61 x 46 cm

Museums.SI

© 2018 Semantika d.o.o.

Information

Spletna stran Museums.SI uporablja piškotke, s katerimi vam omogočamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljamo statistiko obiska. Z nadaljevanjem uporabe strani se z njihovo uporabo strinjate. Podrobnejše informacije in možnost izklopa piškotkov najdete v razdelku Informacije.