Stane Kregar je eden osrednjih slikarjev 20. stoletja z izjemno bogatim in raznolikim opusom. V slovenski likovni prostor je pionirsko vnesel dva nova izraza: nadrealizem in abstraktno umetnost. Obvladal je številne tehnike, poleg risbe in slikanja tudi mozaik, vitraj, fresko in sgraffito. Sodoben likovni izraz je povezal s svojim duhovniškim poslanstvom in kvalitetno opremil številne cerkve po vsej Sloveniji.
Po obdobju nadrealizma v 30ih letih se je postopoma vedno bolj bližal abstraktnemu izrazu. Leta 1953 je skupaj z Rikom Debenjakom na odmevni razstavi v ljubljanski Moderni galeriji predstavil abstraktna platna velikega formata. Sadovnjak v marcu sodi med dela v katerih je umetnik že dodobra osvojil abstraktno govorico. Razkošje barv, subtilna kompozicijska uravnoteženost in prefinjen ritem tonskih poudarkov ustvarjajo občutek bogate simfonije iz katere sproščeno in jasno izstopajo posamezni toni. Ob naslovu se nedoločljive oblike izostrijo v navpično rastoče poganjke, preplet vej in odbleske pomladnega sonca, vendar delo kljub ostankom prepoznavnega sveta ni le podoba sadovnjaka na sončen pomladni dan, ampak občutij polno notranje doživetje in hvalnica dovršeni lepoti narave ter neustavljivi moči življenja.