Marij Pregelj, avtor za razvoj slovenskega modernizma prelomnih, monumentalno zasnovanih ilustracij Iliade in Odiseje (1949−51), je s svojim slikarstvom, ilustracijo in mozaiki eden izmed najbolj reprezentativnih slovenskih likovnih umetnikov. Njegova ekspresionistična figuralika, nastala v zadnjih letih umetnikovega življenja, je na meji med predmetnim in abstraktnim. Umetnostni zgodovinar Jure Mikuž zapiše: »Marij Pregelj je eden zadnjih viškov občutka evropskega ekspresionizma.«
Slika Okno je iz časa, ko se je Pregelj še navezoval na predvojni slovenski in tudi hrvaški barvni realizem (študiral je v Zagrebu). Slikar je problematiziral načela barvnega realizma z drobljenjem koloristične površine na manjše like in ploskve, kar priča vsaj o posrednem vplivu fauvizma, predvsem Rouaulta. Okno je naslikano v hladnih modro-rdečih tonih. Poudarjena risba s čopičem deli z draperijo uokvirjen prostor na posamezna polja. V okenskih okvirjih pa slutimo človeške figure. Umirjeno tonaliteto razbijeta belina vaze na okenski polici ter močna vertikalna lisa ob levem robu slike. Posamezni likovni elementi so razporejeni v ploskovito, grafično učinkujočo celoto.