V raznolikem umetniškem opusu mariborskega slikarja in grafika Ivana Kosa je poleg akvarela najpogostejša prav grafika. Zgodnja grafična dela iz časa Kosovega študija v Pragi in kmalu po vrnitvi v Maribor so preprostejša ter izhajajo iz nove stvarnosti, v tridesetih letih pa je ustvaril grafike, ki veljajo za najboljše v njegovem opusu. Nasprotno od zgodnejših del so v teh letih nastajale bolj detajlirane podobe, kar mu je omogočala tudi uporaba linoreza, ki je ena od manj zahtevnih grafičnih tehnik. Za večjo dramatičnost pa je umetnik poudaril močan črno-bel kontrast.
Socialna tematika, s katero se je Kos ukvarjal v tridesetih letih, je očitna tudi na delu Črni revir, četudi ni prisotnih ljudi. Ulica s hišami in dimnikom na oddaljenem hribu je morda podoba Trbovelj in tamkajšnje rudarske kolonije. Prebivališča rudarjev kažejo turobnost, to so domovi ljudi iz obrobja, ki živijo v slabih pogojih. Vrsta visokih, vrstnih hiš je prekrita s sajami, zavzema pa večji del prizora. Občutek ujetosti še povečujejo ozka ulica in hribi v ozadju, ki zakrivajo pogled v daljavo. Proti tej turobnosti stoji belina neba in čeprav je kontrast izpostavljen že z tehniko grafike, simbolika črne barve še stopnjuje tesnobnost rudarskega življenja.
(Vanesa Erjavec, v okviru projekta Po kreativni poti do znanja, Virtualne legende; Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada)