SI

/

EN

Robert Morris

Rojen

1931, Kansas City, Missouri, ZDA

Robert Morris (1931, Kansas City, Missouri, ZDA) je ameriški kipar, konceptualni umetnik in pisec. Smatra se za enega najbolj vidnih teoretikov minimalizma, pomembno pa je vplival tudi na razvoj performansa, land arta, procesualne umetnosti in umetniške instalacije.

Med letoma 1948 in 1950 je na University of Kansas študiral  strojništvo, kasneje pa umetnost, ki jo je sočasno študiral tudi na Kansas City Art Institute in filozofijo na Reed College. Med letoma 1951-52 je študij prekinil za vključitev v vojsko ZDA. Po prihodu v New York leta 1959 je študiral kiparstvo in magistriral umetnostno zgodovino na Hunter College.

Morris je torej prispel v New York na začetku 60. let 20. stoletja,  v starosti 29 let. Njegove polimorfne prakse – v materialu, obliki in trajanju – so označile vrsto prevladujočih stilov tistega časa, od eksperimentalnega performansa do minimalizma, konceptualizma, procesne umetnosti, land arta, ne-formalne umetnosti – seznam je obsežen. Vendar pa je njegova najbolj zgovorna kvaliteta njegovo okretno izogibanje definiranju njegovega dela.  

Na Morrisovo zgodnje umetniško slikarsko delo je močno vplival abstraktni ekspresionizem, še zlasti Jackson Pollock. V času življenja v Kaliforniji se je srečal z deli Johna Cagea in La Monte Younga, ki so vplivala na njegovo zanimanje za ples in koreografijo. V New Yorku je začel raziskovati delo Marcela Duchampa in izdelovati konceptualna umetniška dela (npr.: Box with the Sound of its Own Making, 1961; Fountain, 1963). O njegovi razstavi minimalističnih skulptur leta 1963 v Green Gallery je pisal Donald Judd. Leta 1966 je izdal serijo pomembnih esejev z naslovom »Notes on Sculpture« v reviji Artforum. Leta 1967 je nastalo njegovo zgodnje land art delo z naslovom Steam. Do konca 60. let 20. stoletja je razstavljal po muzejih in razstavah širom ZDA. Njegovo umetniško delo in pisanje pa je pritegnilo pozornost kritika Clementa Greenberga Konec sedemdesetih let je njegovo delo postalo bolj figurativno, kar je presenetilo številne njegove podpornike. Pogosta tematika je bila strah pred nuklearno vojno. V devetdesetih se je vrnil k nadzorovanim rekonstrukcijam in instalacijam svojih izgubljenih del. Morrisa predstavljajo galerije: Leo Castelli, Sonnabend v New Yorku in Sprüth Magers, Berlin/London. 

Živi in dela v New Yorku.

Vir za fotografijo: http://www.interviewmagazine.com