d.sp.: Tone Kralj 32

TONE KRALJ: LASTNA PODOBA Z ŽENO

Je eno pomembnejših del znotraj slovenskega avtoportreta 20. stoletja. V luči razvoja evropskega portreta je avtoportret s partnerko bil priljubljen že v baroku, še posebej pa v 20. stoletju, ko je z nastopom modernizma bil podvržen številnim modifikacijam in interpretacijam, predvsem v ateljeju. Posebnost slike je dvojna podoba, saj se njegova žena Mara oprijema kiparske glave, ki hkrati predstavlja slikarja. Ikonografski detajli (žena v ozadju, slikar spredaj; kip je morda njeno delo?; položaj ženinih rok) omogočajo večpomenske razlage, predvsem kar zadeva njun odnos oziroma delež ženine ustvarjalnosti v slikarjevi umetnosti – psihoanalitične interpretacije niso izključene. Obdelavo figur in prostora zaznamujejo čiste linije ter voluminoznost v idealih prenovljenega realizma. (dr. Robert Simonišek, 17.4.2020) The painting Lastna podoba z ženo (Self-Portrait with Wife) shows the artistic couple Tone and his wife in the process of designing their own artworks. She is a sculptress and designs her husband's portrait while he's painting her and himself. Art as a form of communication is uniting and at the same time alienating the couple. The painting is set in a space which is hard to define, the colour palette is reduced. The motif is intimate; it shows how art defines couple's relationship and how they influence each other in everyday life as in artistic terms. (Google Arts, 17.06.2020)

ID

TK 236

Address

LASTNA PODOBA Z ŽENO

Authors

TONE KRALJ

Time of creation

1932

Materials

linen

Techniques

oil

Measurements

- H: 140 cm; W: 100 cm;

Museums.SI

© 2018 Semantika d.o.o.

Information

Spletna stran Museums.SI uporablja piškotke, s katerimi vam omogočamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljamo statistiko obiska. Z nadaljevanjem uporabe strani se z njihovo uporabo strinjate. Podrobnejše informacije in možnost izklopa piškotkov najdete v razdelku Informacije.